پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • گیره قابل توسعه گیاه ماریو پیرانا ◄ گیره قابل توسعه گیاه ماریو پیرانا
      اسباب‌بازی قابل تمدید چاپ سه بعدی که شبیه شخصیت ترسناک گیاه پیرانا از بازی‌های ویدیویی کلاسیک Super Mario Bros است. از Grabber قابل گسترش گیاه پیرانا برای برداشتن اقلام از مکان های صعب العبور، اعم از تنقلات، کلیدها یا سایر اشیاء کوچک استفاده کنید. نسخه چاپی سه بعدی که توسط Alice3DTreasures از مواد PLA سازگار با محیط زیست ساخته شده است، هم پایدار و هم برای محیط زیست بی خطر است. هر گیربکس تحت بازرسی های کیفی کامل قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای بالا را برآورده می کند و در مجموعه اسباب بازی های طرفداران ماریو قرار می گیرد.
  • صندلی چوبی به شکل زرافه ◄ صندلی چوبی به شکل زرافه
      صندلی چوبی به شکل زرافه دارای کشوی یکپارچه برای نگهداری کاغذ طراحی و مداد رنگی است. صندلی زرافه طراحی شده توسط لوئیس لیم برای بچه ها به عنوان میز نقاشی و بزرگسالان می توانند از آن به عنوان صندلی برای نشستن و استراحت در حین بازی کودکان استفاده کنند.
  • lمیز کار مشترک با گربه ◄ lمیز کار مشترک با گربه
      میز اداری ارگونومیک با طراحی توخالی تضمین می کند که دستان شما در ارتفاع مطلوب قرار دارند و فشار و ناراحتی را در ساعات طولانی کار کاهش می دهد. میز توخالی طراحی شده توسط SUNRIU وعده می دهد که تجربه فضای کاری را با نگه داشتن دستان شما در ارتفاع عالی افزایش دهد. ناحیه فرورفته در داخل سطح میز شکل گرفته است و با ظرافت برای نگه داشتن دستان شما هنگام درگیر شدن با کارهای روزانه خود، حجاری شده است. میز ساخته شده از تخته سه لا شامل نقاط تعیین شده برای وسایل ضروری و ابزارهای رایج است که جریان کار را بهینه می کند و به هم ریختگی را به حداقل می رساند.
  • ک زنبور رباتیک ◄ ک زنبور رباتیک
      پهپاد مینیاتوری ساخته شده برای پرواز ازدحام مستقل شبیه یک زنبور رباتیک است و از الگوهای پرواز طبیعی زنبورها الهام گرفته شده است. Festo BionicBee تنها 34 گرم وزن دارد و به لطف ساختار فوق العاده سبک و مانور استثنایی، از قابلیت های چشمگیری برخوردار است. مجهز به فناوری پیشرفته، هر پهپاد به طور مستقل در یک گروه حرکت می کند و مسیرهای از پیش تعیین شده را با دقتی بی نظیر دنبال می کند. از طریق کالیبراسیون هوشمند، Bionic Bee عملکرد را بهینه می‌کند و هماهنگی یکپارچه را در میان گروه تضمین می‌کند. این نوآوری نشان دهنده اوج بیومیمیک و پیشرفت تکنولوژی در طراحی هواپیماهای بدون سرنشین است.
  • تخت راحت با آکواریوم ◄ تخت راحت با آکواریوم
      تخت راحت با آکواریوم سفارشی بزرگ که 650 گالن آب را در خود جای می دهد و هنگام خواب شما را احاطه می کند . آکواریوم زیبای سر تخت برای Furnitureland South توسط Wayde King و Brett Raymer از تولید مخازن اکریلیک طراحی شده است.
  • تخت توتور ◄ تخت توتور
      تختخواب راحت طراحی شده تا شبیه موجودی غول پیکر شایان ستایش از انیمیشن من Neighbor Totoro اثر هایائو میازاکی باشد. در این تخت خواب / کیسه خواب نرم توتورو به راحتی به خواب خواهید رفت و رویای ماجراهای شگفت انگیزی خواهید داشت
  • چراغ شب به شکل حیوانات که شبیه یک گوسفند ◄ چراغ شب به شکل حیوانات که شبیه یک گوسفند
      چراغ شب به شکل حیوانات که شبیه یک گوسفند بامزه طراحی شده است ، به ایجاد لحظاتی دنج و خاطرات ماندگار با بچه های کوچکتان کمک می کند. چراغ شب گوسفند از MoziDozen، روال روزانه قبل از خواب را جالب نگه می دارد و شمارش گوسفندان را بسیار زیباتر می کند. ساخته شده از مواد طبیعی مانند گردو، خاکستر و نمد پشمی، درخشندگی نرمی از خود ساطع می کند که می تواند مطابق با ترجیحات فردی تنظیم شود. Sheep Lamp دارای فناوری بی سیم است که به آن اجازه می دهد تا از پایه شارژ جدا شود تا به راحتی در اطراف اتاق قرار گیرد. ایده‌آل برای داستان‌های قبل از خواب و شمارش گوسفند، The Sheep Night Light به همراهی لذت‌بخش برای کودکان در هنگام خوابیدن تبدیل می‌شود. هنگامی که داستان به پایان می رسد، گوسفند "به خانه باز می گردد" به پایگاه شارژ خود، آماده برای درخشش دوباره در شب بعد.
  • صندلی چوبی توسط جویس لین ◄ صندلی چوبی توسط جویس لین
      صندلی منحصر به فرد به نظر می رسد که گویی مستقیماً از تنه درخت بریده شده و به زیبایی طبیعت می پردازد و حس اصالت ارگانیک را القا می کند. صندلی چوبی جویس لین که شبیه تکه ای از تنه درخت است، از نظر بصری چشمگیر و غیر متعارف است و آن را در هر محیطی متمایز می کند. خلقت جویس لین با ترکیبی از موادی مانند رنگ روغن، خاک رس اپوکسی و تخته سه لا، شیفتگی او را به تعامل بین عناصر طبیعی و دستکاری انسان به نمایش می گذارد. جویس لین با استفاده از مواد آلی مانند چوب در کنار مواد مصنوعی مانند رزین، به موضوعات اتصال و قطع ارتباط می پردازد و حقیقت پشت ظاهر را زیر سوال می برد. صندلی چوبی هم به عنوان قطعه ای کاربردی و هم به عنوان مجسمه هنری زیبا عمل می کند و بینندگان را دعوت می کند تا در مورد پارادوکس های رابطه ما با محیط زیست و دنیای تولید شده فکر کنند. جویس لین از طریق کار خلاقانه، پیچیدگی های جامعه صنعتی مدرن ما را بررسی می کند، جایی که مرزهای بین طبیعی و مصنوعی محو شده است.
  • جا عسلی بامزه ◄ جا عسلی بامزه
      بسته بندی خلاقانه عسل طراحی شده به شکل زنبور عسل دارای رویه چوبی و چهار بال است که باز کردن ظرف شیشه ای را آسان می کند. بسته بندی عسل زنبور عسل توسط کنستانتین بولیموند برای کودکان غیرقابل انکار زیبا و جذاب است. طراحی منحصر به فرد بسته بندی توجه آنها را به خود جلب می کند و شیشه عسل را برجسته می کند و آنها را به کاوش و کشف محتویات آن دعوت می کند. عسل صد گل ترکیبی از شهدهای شکوفه های مختلف است که ترکیبی از طعم های آبی زمستانه تا شاه بلوطی را ارائه می دهد. هر شیشه می تواند به عنوان شروع کننده گفتگو در مورد زنبورها و نقش مهم آنها در گرده افشانی و تولید عسل باشد. این فرصتی را برای والدین فراهم می کند تا به کودکان در مورد طبیعت و محیط زیست به روشی سرگرم کننده و جذاب آموزش دهند.
  • درخت گربه ای با قابلیت شکل های متفاوت ◄ درخت گربه ای با قابلیت شکل های متفاوت
      خانه گربه ممتاز ساخته شده از چوب با کیفیت بالا و پوست گوسفند مجلل از طرحی از بالا به پایین استفاده می کند تا پناهگاهی راحت برای گربه شما فراهم کند. مبلمان مدولار برای گربه های خانگی طراحی شده توسط Catissa از Haapsalu، استونی . صرفه جویی در فضا و طراحی قابل نصب بر روی دیوار، فضای کف را به حداکثر می رساند و آن را برای خانه هایی با هر اندازه ای ایده آل می کند. سطوح رنگ شده در برابر تجمع گرد و غبار مقاوم هستند و تمیز کردن آنها بسیار آسان است و ظاهری بکر را همیشه تضمین می کند. خانه گربه مدولار معلق مکانی سرگرم کننده و امن برای آرامش است. با استفاده از نردبان همراه، حیوان خانگی شما به راحتی به خانه درخت گربه دسترسی خواهد داشت .
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29334    |     صفحه 1 از 2934
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

رنگ‌هایی که شنیده می‌شوند

علی بنی صدر

همه وهمه برای خلق تصویری آبستره تر. وقتی به کارهایش نزدیک تر می‌شوی، می‌بینی نه تنها تسخیر بیرحمی‌هایی است که او تجربه کرده، بلکه درعین حال شرارت انسانی را به طورکلی نشان می‌دهند....
 
گفت وگوی وحید شریفیان با علی بنی صدر
آشوب و هیجان یک میدان جنگ، شاید به نوعی شنیده می‌شود. وقایع حس می‌شوند به واسطة حرارت رنگ‌‌ها. انگار معامله و سودایی مشکوک در حال وقوع در کار نمایان است و شاید یادآور لحظة داوری است. در این مناظر مملو از جنب وجوش داستان‌‌هایی حماسی در حال آشکار شدن هستند.
علی بنی صدر، 1976، در تهران به دنیا آمد و در کودکی همراه خانواده اش به کالیفرنیا نقل مکان کرد. او در Newyork school of visual arts ثبت نام کرد، جایی که اولین نمایشگاه انفرادی اش با عنوان "در تبعید" (2005) در آنجا برپا شد. بعد از آن به آکادمی ‌هنر نیویورک رفت و در آنجا به ادامة تحصیل پرداخت. درحال حاضر در نیویورک زندگی و کار می‌کند و تاکنون در مراکز و گالری‌‌های معتبری چون روپک، ساچی، موزه کوئین نیویورک، ... شرکت داشته است. علی بنی صدر با خاطرات کودکی‌اش شناخته می‌شود، انقلاب و بیرحمی‌ دوران جنگ، که همه و همه التقاطی را نتیجه می‌دهد، که نیمی ‌آبستره است و نیمی ‌فرم‌های مشخص را تشکیل می‌دهد. این شیوه به طور کامل برای تشریح و توصیف این نقاشی‌‌ها استفاده می‌شود. در تمامی‌ کارهایش حسی از صدا و حرکت وجود دارد که ناشی از مسیری است که او تصوراتش را با آن تجریدی و یک گستره بزرگ رنگی را برای کشاندن موضوعاتش به زندگی ایجاد می‌کند. اغلب نقاشی‌‌های بنی صدر از اجزا و مؤلفه‌‌های مختلف ساخته شده است؛ پیکره‌‌هایی که از مینیاتور ایرانی الهام گرفته شده اند و با ضربات درشت قلم مو در کنتراست است. همه وهمه برای خلق تصویری آبستره تر. وقتی به کارهایش نزدیک تر می‌شوی، می‌بینی نه تنها تسخیر بیرحمی‌هایی است که او تجربه کرده، بلکه درعین حال شرارت انسانی را به طورکلی نشان می‌دهند. تغییر شکل یافته در شکوه و جلال نقاشی. سرتاسر یأس، انزوا و دهشت را نمایان می‌سازد. علی می‌گوید: من مجذوب و شیفتة تاریخ جنگ شدم؛ توطئه، استعمار، فساد، جنگ‌‌های باستانی و مدرن، ... ضدیت و کشمکش در قلب کارهایم وجود دارند. با ارتباط بیشتر با کارهای بنی صدر می‌توانیم رد پا و تأثیر استادان قدیم را ببینیم. اما به جای تقلید و پیروی تکنیکی، او آنها را از شکل انداخته، تا شیوة خود را بیشتر شخصی کند. این بخصوص در جایی مشخص‌تر می‌شود که بنی صدر از رنگ‌‌های معمول نقاشی‌‌های مذهبی اروپایی استفاده می‌کند و به این تصاویر نوعی تابش الهی می‌دهد که با کشمکشی، که اغلب به تصویر می‌کشد، در کنتراست است. این یک نوآوری است. این همان رهایی و فراغت و معنایی است که کارهای بنی صدر را هیجان‌انگیز می‌کند. برای مثال، در یکی از کارهایش، اثر نقاش قرن هفدهم هلندی به نام آدرین پیرز واندر با عنوان "صید کردن برای ارواح"، که نسخة اصلش جنگی بین کاتولیک و پروتستان را نشان می‌دهد، مبدأ قرار داده است. ولی علی بنی صدر در کارش با حفظ سبک نیمه آبستره خود هیچ کدام از فیگورهای آن نقاشی را به گونه ای که به نقاشی مبدأ ارجاع پیدا کند- چه از لحاظ فرم و چه از لحاظ محتوا- تعریف نمی‌کند. همان  گونه که فرشته دفتری می‌گوید: این هنرمند صحنة نمایشی را خلق کرده و بازیگرانی را فراهم آورده که برای مخاطب واگذارده شده اند تا بازیگران پیشکسوت تشخیص داده شوند.*
• • •
علی بنی صدر

چه طور و چه زمانی به هنر علاقه مند شدید؟ در جایی خواندم، تحصیلات تان در زمینة تصویرسازی بوده؛ درهرصورت، تصویرسازی تا چه حد بر نقاشی تان تأثیر گذاشته؟
من لیسانس نقاشی دارم، اما در SVA نیویورک کلاس‌‌هایی در زمینة  تصویرسازی رفتم که بیشتر دور ه‌‌های نقاشی در دپارتمان شان برگزار می‌شد. من از زمانی  که به یاد دارم، کار هنری می‌کردم، بخصوص طراحی. اما در شانزده سالگی، یعنی زمانی که در سانفرنسیسکو کار گرافیتی می‌کردم، به نقاشی جذب شدم.

همان طورکه در بیشتر نقدهایی که بر کارهای شما نوشته شده هم آمده؛ ما می‌توانیم هیرونیموس بوش، که سیسلی براون را دریافته، و همین طور نقاشی ایرانی، بخصوص قهوه خانه، را در کارهای‌تان ببینیم؛ همگی در ترکیبی نیمه انتزاعی. آیا در پی ایراد نقدی بر تاریخ هنر یا سنت یا نقاشی سنتی  ایران هستید؟
من خیلی تحت تأثیر مینیاتور‌‌های قرن شانزدهم ایران و همین طور کار‌‌های بوش هستم. و خیلی به وجوه و فضا‌‌های روان شناسانه در این نقاشی ‌‌ها علاقه دارم و همین طور فاصله بیننده تا اثر. فکر می‌کنم، همه اینها در کارهایی که شما ذکر کردید، وجود دارد. کار‌‌های من نیمه آبستره اند؛ به خاطر این که می‌خواهم تصاویر حول وحوش مخیله ام را آشکار کنم. آنها هرگز واضح و ایستا نیستند و همواره در حرکت اند.

کار‌‌های شش - هفت سال پیش شما را که می‌بینیم، می‌توانیم نوعی از اُرینتالیسم را در آنها تشخیص دهیم؛ این که کار شما در آثار اخیر یک جهش ناگهانی داشت، خیلی جالب است!
دقیقاً نمی‌دانم به کدام کارها اشاره می‌کنید، اما شش- هفت سال پیش در حال تحصیل بودم و در حال تجربة مدیوم‌‌ها و شیوه‌‌های مختلف.

منظورم کارهایی است که در Iranian.com به نمایش درآمد، در سال ۲۰۰۵.
بله. آنها کارهایی بودند که در دوره لیسانس انجام شده بودند و من فقط در حال تجربه با مدیوم‌‌ها و شیوهای مختلف کار بودم.

در جایی گفته اید، کار‌‌های من ترجمه صداهاست؛ می‌توانید کمی‌ درباره آن توضیح دهید؟
در سال ۲۰۰۶ من منظرة D-day 1 را در نُرماندی فرانسه دیدم. این منظره هنوز دست نخورده و به همان شکلی است که در خلال جنگ جهانی  دوم با حفره‌‌های ایجاد شده روی زمین، پناهگاه‌‌ها، ...، باقی  مانده. وقتی این منظره را دیدم، دریافتم خیلی  با آنها احساس خویشاوندی و نزدیکی می‌کنم. و شروع کردم به یادآوری صدا و لرزش  انفجار‌‌های جنگ ایران و عراق، که در تهران شاهد بودم؛ حفره‌‌هایی که از زمان بچگی به یاد دارم. همه این خاطرات در من دوباره طغیان کرد و شروع به ساختن کارهایی بر اساس این صدا‌‌ها کردم ... وقتی نقاشی می‌کنم، صدای آنچه را خلق می‌کنم، می‌شنوم ...

بااین همه، به نظر می‌رسد یک انرژی بالقوه- و شاید خطرناک- در کارتان هست که براحتی  می‌تواند آنها را به مسیری دکوراتیو سوق دهد. خودتان چه نظری دارید و اگر این طور فکر می‌کنید، چه طور می‌توان این انرژی را کنترل کرد؟
شخصاً فکر نمی‌کنم آنها دکوراتیو باشند؛ اما می‌توانم بفهمم، با توجه به یک سری کارهایی که چند سال پیش ساختم، کسی  چنین تصوری داشته باشد. کارهایی که بعضی المان‌‌های دوبُعدی در آنها بود. در یکی  از نقاشی‌‌هایم با عنوان "زندانیان آفتاب» (T.V)، من یک تصویر دوبُعدی داشتم؛ تصویری از تلویزیون که وقتی  برنامه ندارد یا برنامه ‌‌هایش تمام می‌شود، نشان می  داد. یادم می  آید، وقتی  ما می‌خواستیم برنامه‌‌های تلویزیون را نگاه کنیم، تلویزیون را روشن می‌کردیم تا ببینیم هنوز این تصویر انتزاعی و صدایش هست یا نه. این تصویر (قبل و بعد از برنامه‌‌ها) یک نوع ترس همیشگی را با خود داشت، هرچند فکر می‌کنم، نقدهایی که روی این کار شد، این ارتباط را با اثر برقرار نکردند. گمان می‌کنم در امریکا شما هیچ وقت چنین تصاویری روی صفحه تلویزیون نمی‌بینید و به جایش آخر شب نمایش‌‌های تلویزیونی زنده طنز می‌بینید.

به نظر می‌رسد شما شناخت خوبی درباره تاریخ ایران دارید. دقیقاً چه زمانی به امریکا مهاجرت کردید، و تاکنون تأثیر ایران روی کارها و مسیر کاری تان چه بوده؟
من ایران را وقتی دوازده ساله بودم، ترک کردم؛ در سال ۱۹۸۸. ایران تاریخ و فرهنگی غنی دارد، از شعر و ادبیات و مینیاتور؛ و اینها همگی کار‌‌هایم را چفت وبست کرده.

دربارة هنر حال حاضر ایران چه نظری دارید؟
فکر می‌کنم، هنرمندان در ایران از هنر به عنوان سلاحی برای رساندن صدای شان به دنیا استفاده می‌کنند؛ و هدف هنر همین است. همان طور که پیکاسو می‌گوید: هنر برای تزئین اتاق‌‌ها نیست. هنر اسلحة مهاجم در برابر پدافند دشمن است.

بعضی از انتخاب‌‌ها و نمایشگاه‌‌ها، که از هنر معاصر ایران در نیویورک، پاریس یا لندن برگزار شده، یک حرکت ترقی خواهانه برای هنر ایران است یا یک معرفی شتاب زده از هنر معاصر ایران؟ چه نظری دارید، دربارة مثلاً نمایش ساعتچی از هنر معاصر خاورمیانه؟
فکر می‌کنم، این یک شمشیر دولبه است؛ از طرفی، این برای هنرمندان ساکن ایران خیلی  عالی  است که بتوانند ایده‌‌های شان را با بقیة دنیا به مشارکت بگذارند و با بقیة دنیا در ارتباط باشند. برای نمونه، درباره نمایش ساعتچی و روپک، این یک معرفی  خوب از هنر ایران بود در صحنة بین المللی هنر. و کار‌‌ها به خوبی  در کنار هم جمع آوری و ارائه شده بود. ازطرفی، بعضی نمایش‌‌های گروهی از ایرانی ‌‌ها در این سال‌‌ها برگزار شده که کیوریت‌‌های واقعاً ضعیفی داشته و به هیچ وجه سازماندهی  خوبی نداشته است.

تأثیر بازار بر مشی یک هنرمند به چه شکل است یا به چه شکلی باید باشد؟ چه زمانی می‌تواند مثبت و مفید باشد؟
زمانی  که در استودیو هستم، سعی نمی‌کنم به بازار فکر کنم. ترجیح می‌دهم با کارم تعامل داشته باشم ... بازار آنچه را بخواهد، انجام می‌دهد ...

به عنوان یک هنرمند موفق، که در نیویورک زندگی و کار می‌کند، آیا هیچ پیشنهادی برای هنرمندان ایرانی-  چه در داخل و چه در خارج - دارید؟
می‌خواهم بگویم، هنرمند باشند، هنرمندی که حالا برحسب اتفاق ایرانی هم هست، نه بیشتر!
 
 
پی نوشت
1- یادبودهای بازسازی شده یا دست نخورده، بجامانده از جنگ (جهانی دوم)، که دربردارندة صحنة روز صلح، روز فتح، روز آغاز جنگ یا روزی حساس از این گونه وقایع است.
* برگرفته از کاتولوگ نمایشگاه علی بنی صدر در گالری روپک، فوریه 2010.
The underlying connection was closed: Could not establish trust relationship for the SSL/TLS secure channel.
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ گیره قابل توسعه گیاه ماریو پیرانا
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle