پت شاپ پرشین پت
Follow Us
facebook twitter blog google

خبر های روز حیوانات خانگی

  • گیره قابل توسعه گیاه ماریو پیرانا ◄ گیره قابل توسعه گیاه ماریو پیرانا
      اسباب‌بازی قابل تمدید چاپ سه بعدی که شبیه شخصیت ترسناک گیاه پیرانا از بازی‌های ویدیویی کلاسیک Super Mario Bros است. از Grabber قابل گسترش گیاه پیرانا برای برداشتن اقلام از مکان های صعب العبور، اعم از تنقلات، کلیدها یا سایر اشیاء کوچک استفاده کنید. نسخه چاپی سه بعدی که توسط Alice3DTreasures از مواد PLA سازگار با محیط زیست ساخته شده است، هم پایدار و هم برای محیط زیست بی خطر است. هر گیربکس تحت بازرسی های کیفی کامل قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای بالا را برآورده می کند و در مجموعه اسباب بازی های طرفداران ماریو قرار می گیرد.
  • صندلی چوبی به شکل زرافه ◄ صندلی چوبی به شکل زرافه
      صندلی چوبی به شکل زرافه دارای کشوی یکپارچه برای نگهداری کاغذ طراحی و مداد رنگی است. صندلی زرافه طراحی شده توسط لوئیس لیم برای بچه ها به عنوان میز نقاشی و بزرگسالان می توانند از آن به عنوان صندلی برای نشستن و استراحت در حین بازی کودکان استفاده کنند.
  • lمیز کار مشترک با گربه ◄ lمیز کار مشترک با گربه
      میز اداری ارگونومیک با طراحی توخالی تضمین می کند که دستان شما در ارتفاع مطلوب قرار دارند و فشار و ناراحتی را در ساعات طولانی کار کاهش می دهد. میز توخالی طراحی شده توسط SUNRIU وعده می دهد که تجربه فضای کاری را با نگه داشتن دستان شما در ارتفاع عالی افزایش دهد. ناحیه فرورفته در داخل سطح میز شکل گرفته است و با ظرافت برای نگه داشتن دستان شما هنگام درگیر شدن با کارهای روزانه خود، حجاری شده است. میز ساخته شده از تخته سه لا شامل نقاط تعیین شده برای وسایل ضروری و ابزارهای رایج است که جریان کار را بهینه می کند و به هم ریختگی را به حداقل می رساند.
  • ک زنبور رباتیک ◄ ک زنبور رباتیک
      پهپاد مینیاتوری ساخته شده برای پرواز ازدحام مستقل شبیه یک زنبور رباتیک است و از الگوهای پرواز طبیعی زنبورها الهام گرفته شده است. Festo BionicBee تنها 34 گرم وزن دارد و به لطف ساختار فوق العاده سبک و مانور استثنایی، از قابلیت های چشمگیری برخوردار است. مجهز به فناوری پیشرفته، هر پهپاد به طور مستقل در یک گروه حرکت می کند و مسیرهای از پیش تعیین شده را با دقتی بی نظیر دنبال می کند. از طریق کالیبراسیون هوشمند، Bionic Bee عملکرد را بهینه می‌کند و هماهنگی یکپارچه را در میان گروه تضمین می‌کند. این نوآوری نشان دهنده اوج بیومیمیک و پیشرفت تکنولوژی در طراحی هواپیماهای بدون سرنشین است.
  • تخت راحت با آکواریوم ◄ تخت راحت با آکواریوم
      تخت راحت با آکواریوم سفارشی بزرگ که 650 گالن آب را در خود جای می دهد و هنگام خواب شما را احاطه می کند . آکواریوم زیبای سر تخت برای Furnitureland South توسط Wayde King و Brett Raymer از تولید مخازن اکریلیک طراحی شده است.
  • تخت توتور ◄ تخت توتور
      تختخواب راحت طراحی شده تا شبیه موجودی غول پیکر شایان ستایش از انیمیشن من Neighbor Totoro اثر هایائو میازاکی باشد. در این تخت خواب / کیسه خواب نرم توتورو به راحتی به خواب خواهید رفت و رویای ماجراهای شگفت انگیزی خواهید داشت
  • چراغ شب به شکل حیوانات که شبیه یک گوسفند ◄ چراغ شب به شکل حیوانات که شبیه یک گوسفند
      چراغ شب به شکل حیوانات که شبیه یک گوسفند بامزه طراحی شده است ، به ایجاد لحظاتی دنج و خاطرات ماندگار با بچه های کوچکتان کمک می کند. چراغ شب گوسفند از MoziDozen، روال روزانه قبل از خواب را جالب نگه می دارد و شمارش گوسفندان را بسیار زیباتر می کند. ساخته شده از مواد طبیعی مانند گردو، خاکستر و نمد پشمی، درخشندگی نرمی از خود ساطع می کند که می تواند مطابق با ترجیحات فردی تنظیم شود. Sheep Lamp دارای فناوری بی سیم است که به آن اجازه می دهد تا از پایه شارژ جدا شود تا به راحتی در اطراف اتاق قرار گیرد. ایده‌آل برای داستان‌های قبل از خواب و شمارش گوسفند، The Sheep Night Light به همراهی لذت‌بخش برای کودکان در هنگام خوابیدن تبدیل می‌شود. هنگامی که داستان به پایان می رسد، گوسفند "به خانه باز می گردد" به پایگاه شارژ خود، آماده برای درخشش دوباره در شب بعد.
  • صندلی چوبی توسط جویس لین ◄ صندلی چوبی توسط جویس لین
      صندلی منحصر به فرد به نظر می رسد که گویی مستقیماً از تنه درخت بریده شده و به زیبایی طبیعت می پردازد و حس اصالت ارگانیک را القا می کند. صندلی چوبی جویس لین که شبیه تکه ای از تنه درخت است، از نظر بصری چشمگیر و غیر متعارف است و آن را در هر محیطی متمایز می کند. خلقت جویس لین با ترکیبی از موادی مانند رنگ روغن، خاک رس اپوکسی و تخته سه لا، شیفتگی او را به تعامل بین عناصر طبیعی و دستکاری انسان به نمایش می گذارد. جویس لین با استفاده از مواد آلی مانند چوب در کنار مواد مصنوعی مانند رزین، به موضوعات اتصال و قطع ارتباط می پردازد و حقیقت پشت ظاهر را زیر سوال می برد. صندلی چوبی هم به عنوان قطعه ای کاربردی و هم به عنوان مجسمه هنری زیبا عمل می کند و بینندگان را دعوت می کند تا در مورد پارادوکس های رابطه ما با محیط زیست و دنیای تولید شده فکر کنند. جویس لین از طریق کار خلاقانه، پیچیدگی های جامعه صنعتی مدرن ما را بررسی می کند، جایی که مرزهای بین طبیعی و مصنوعی محو شده است.
  • جا عسلی بامزه ◄ جا عسلی بامزه
      بسته بندی خلاقانه عسل طراحی شده به شکل زنبور عسل دارای رویه چوبی و چهار بال است که باز کردن ظرف شیشه ای را آسان می کند. بسته بندی عسل زنبور عسل توسط کنستانتین بولیموند برای کودکان غیرقابل انکار زیبا و جذاب است. طراحی منحصر به فرد بسته بندی توجه آنها را به خود جلب می کند و شیشه عسل را برجسته می کند و آنها را به کاوش و کشف محتویات آن دعوت می کند. عسل صد گل ترکیبی از شهدهای شکوفه های مختلف است که ترکیبی از طعم های آبی زمستانه تا شاه بلوطی را ارائه می دهد. هر شیشه می تواند به عنوان شروع کننده گفتگو در مورد زنبورها و نقش مهم آنها در گرده افشانی و تولید عسل باشد. این فرصتی را برای والدین فراهم می کند تا به کودکان در مورد طبیعت و محیط زیست به روشی سرگرم کننده و جذاب آموزش دهند.
  • درخت گربه ای با قابلیت شکل های متفاوت ◄ درخت گربه ای با قابلیت شکل های متفاوت
      خانه گربه ممتاز ساخته شده از چوب با کیفیت بالا و پوست گوسفند مجلل از طرحی از بالا به پایین استفاده می کند تا پناهگاهی راحت برای گربه شما فراهم کند. مبلمان مدولار برای گربه های خانگی طراحی شده توسط Catissa از Haapsalu، استونی . صرفه جویی در فضا و طراحی قابل نصب بر روی دیوار، فضای کف را به حداکثر می رساند و آن را برای خانه هایی با هر اندازه ای ایده آل می کند. سطوح رنگ شده در برابر تجمع گرد و غبار مقاوم هستند و تمیز کردن آنها بسیار آسان است و ظاهری بکر را همیشه تضمین می کند. خانه گربه مدولار معلق مکانی سرگرم کننده و امن برای آرامش است. با استفاده از نردبان همراه، حیوان خانگی شما به راحتی به خانه درخت گربه دسترسی خواهد داشت .
12345678910بعدیآخرین
(1 - 10) / 29334    |     صفحه 1 از 2934
RSS

GetPagedList: 0,440,,False,False,False,CreationDate,0,10

معرفي نژاد گربه


اخبار ومقالات - گالری


نمایش متن مقالات

جزئیات فرود اضطراری پرواز۶۷۷ هما

جزئیات فرود اضطراری پرواز۶۷۷ هما

 صور این که یک پرنده کوچک بتواند یک هواپیمای غول‌پیکر را زمین‌گیر کند خیلی عجیب است اما یکی از مهم‌ترین عوامل به وجود

جزئیات فرود اضطراری پرواز۶۷۷ هما

آورنده حوادث هوایی جهان همین پرنده‌های کوچکی هستند که گهگاه سر از موتور هواپیماها در می‌آورند یا شیشه آنها را می‌شکنند. البته در این میان بسیاری از این پرندگان نگون‌بخت حادثه‌ای ایجاد نمی‌کنند و تنها ضررشان صدایی است که از برخورد با بدنه‌ هواپیما به گوش می‌رسد. به گزارش ایران سال گذشته هواپیمای غول‌پیکری در امریکا مجبور شد به خاطر از کار افتادن موتورها، ناشی از ورود یک پرنده داخل موتور روی رودخانه هادسن فرود بیاید. داستان‌هایی از این قبیل کم نیستند. تازه‌ترین داستان آسیب زدن پرندگان به یک هواپیما هفته گذشته ۱۱ اردیبهشت ماه در ایران رخ داد و کاپیتان فلاح، خلبان پرواز ۶۷۷ هما مجبور شد هواپیمایش را چند دقیقه بعد از بلند شدن از دبی در فرودگاه بندرعباس بنشاند چرا که در پی برخورد یک پرنده با شیشه سمت چپ کابین خلبان و ترک خوردن این شیشه هر لحظه امکان شکستن شیشه می‌رفت. البته این داستان با خونسردی کادر پروازی ختم به خیر شد و مسافران سرانجام با یک پرواز جایگزین به تهران برگشتند.

 

جزئیات فرود اضطراری پرواز۶۷۷ هما

پیش از هر چیز خودتان را معرفی کنید و این که چرا حرفه خلبانی را انتخاب کردید؟
علیرضا فلاح هستم، ۵۳ سال دارم. از ۱۸ سالگی وارد حرفه خلبانی شدم، این شغل را هم فقط به خاطر علاقه شخصی‌ام انتخاب کردم و حتی تحصیلاتم هم در همین زمینه است. لیسانس مهندسی هوا وفضا دارم.
نخستین‌بار کی پرواز داشتید؟
وقتی وارد دوره‌های خلبانی شدم، از همان ابتدا باید پرواز با هواپیماهای تک موتوره را تجربه می‌کردم اما بار نخست که به عنوان کمک‌خلبان در یک پرواز رسمی با مسافر بودم ۲۰ سال سن داشتم که تجربه خیلی جالبی بود.
از اتفاق هفته گذشته که باعث شد پروازتان به مشکل بربخورد بگویید؟
من خلبان پرواز ۶۷۷ هما در ۱۱ اردیبهشت ماه بودم. این پرواز از تهران شروع شد که از آنجا به بندرعباس رفتیم و از آنجا به دوبی، پس از توقف از فرودگاه دوبی بلند شدیم تا به سمت تهران پرواز کنیم، در فرودگاه دوبی به خاطر شلوغی ترافیک هوایی هواپیماها نمی‌توانند بلافاصله بعد از بلند شدن به ارتفاع مناسب برسند بلکه باید منتظر باشند تا مرحله به مرحله ترافیک را رد کنند.
در ترافیک هوایی این اتفاق افتاد؟
بله، حدوداً در ارتفاع ۱۳ هزار پایی بودیم که صدای ضربه‌ای را شنیدم، معمولاً وقتی یک جسم خارجی با هواپیما برخورد می‌کند در ارتفاع پائین چیزی جز پرنده نیست. این اتفاق بیشتر اوقات در زمان بلند شدن یا نشستن هواپیما رخ می‌دهد اما موارد نادری هم وجود دارد که در ارتفاعات بالا یک عقاب یا پرنده دیگری به هواپیما بخورد اما اتفاق بعیدی است و این برخورد بیشتر در ارتفاعات پائین رخ می‌دهد.
همان لحظه‌ای که صدای برخورد آمد متوجه جریان شدید؟
نه، آن شب مهتاب نبود و آسمان تاریک بود، در تاریکی فقط صدای ضربه را شنیدم و از آنجایی که این اتفاق که پرنده به بدنه هواپیما برخورد کند زیاد رخ می‌دهد و اگر شیشه جلوی هواپیما هم آسیبی ببیند من می‌بینم روال عادی وقوع چنین اتفاقی را طی کردیم. قاعده این است که خلبان در این گونه موارد باید بررسی کند که در وضعیت عادی هواپیما مشکلی پیش آمده است یا نه؟ من همه سیستم‌ها را چک کردم و از آنجا که در روند عادی هواپیما تغییری به وجود نیامده بود هواپیما را به ارتفاع بالاتر ارتقا دادم.
پس همان لحظات نخست متوجه ترک خوردن شیشه نشدید؟
نه، زمانی که تغییر ارتفاع دادیم و به ارتفاع حدود ۱۹ هزار پایی رسیدیم تصمیم گرفتم شیشه‌های پشت سرم را هم چک کنم که همان لحظه دیدم شیشه شکسته است. از آنجا که در پرواز شب نور کابین خلبان خیلی کم است تا بیرون دیده شود نور را اضافه کرده و شیشه را با دقت چک کردم و متوجه شدم پرنده به شیشه خورده و ترک برداشته است.
وقتی ترک شیشه را دیدید چه اقدام‌‌هایی انجام دادید؟
زمانی که چنین اتفاقی می‌افتد یک سری دستورالعمل کاری وجود دارد، اصولاً وقتی داخل هواپیما اتفاقی می‌افتد وظیفه خلبان این است که در مرحله نخست بررسی کند که این اتفاق واقعیت دارد یا خیر؟ اگر این اتفاق رخ داده بود باید وارد فاز دیگری شد و دیگر نمی‌توان کار‌ها را نرمال انجام داد. من بعد از این که از واقعی بودن اتفاق مطمئن شدم نخستین کارم این بود که سرعت را که حدود ۵۰۰ کیلومتر بود کم کردم و به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت رساندم تا خطر باز شدن شیشه کمتر شود.
آیا در فشار هوای داخل کابین تغییری رخ داده بود؟ احتمال شکستن شیشه وجود داشت؟
هنوز فشار هوای داخل کابین تغییری پیدا نکرده بود ولی احتمال این که شیشه بشکند وجود داشت چراکه فشار هوای داخل کابین خیلی از بیرون آن بیشتر است بنابراین اگر سوراخی به وجود بیاید ممکن است شیشه دیگر نتواند فشار را تحمل کند بنابراین ارتفاع را بالاتر نبردم و چند دقیقه صبر کردم.
چرا در فرودگاه دوبی فرود نیامدید و بندرعباس را انتخاب کردید؟
مرز هوایی میان امارات و ایران خیلی کم است. برگشت به دبی با رفتن به بندرعباس فرقی نداشت بنابراین مصلحت بر این بود که به دبی برنگردیم و در خاک خودمان فرود بیاییم. در میان فرودگاه‌‌های نزدیک بندرعباس بهترین گزینه بود چرا که یک فرودگاه بین‌المللی بود و در آن ساعت همه امکانات را در اختیارمان می‌گذاشت در حالی که فرودگاه قشم در آن ساعت تعطیل بود.
یعنی نیاز ضروری به فرود در همان لحظه وجود نداشت؟
در مورد اتفاقاتی که برای هواپیما می‌افتد وضع به ۳ شکل است، عادی، غیرعادی و اضطرار. اتفاقی که برای پرواز ۶۷۷ افتاد یک وضع غیرعادی بود که مدیریت کردنش مهم بود چراکه این اتفاق غیرقابل پیش‌بینی بود.
به مسافران اطلاع دادید که چه اتفاقی افتاده است؟
وقتی آمدیم بندرعباس، نزدیک به ۵ دقیقه روی فرودگاه چرخیدیم تا برای فرود آماده شویم، به مسافران هم اطلاع دادیم و به آنها اطمینان خاطر دادیم که این وضع طوری نیست که بترسند و برای احتیاط در بندرعباس می‌نشینیم تا بعد از فرود با ترتیبات خاص به تهران منتقل شوند. معتقدم که به روش درستی به مسافران اطلاع‌رسانی شد. البته در این پرواز نقشه پروازی هم برای مسافران قابل رؤیت بود و می‌دیدند که به کجا می‌رویم.
از لحظه‌ای که پرنده به شیشه خورد تا زمانی که هواپیما در فرودگاه بندرعباس نشست چه قدر طول کشید؟ آن لحظات چگونه گذشتند؟
نزدیک به ۱۵ دقیقه طول کشید. هر اتفاقی که می‌افتد وظیفه خلبان این است که بر ترس خودش غلبه کند و مسائل آموزشی‌ای که دیده را مو به مو اجرا کند که همین اتفاق هم افتاد و یک فرود عادی داشتیم.
اگر شیشه می‌شکست چه اتفاقی می‌افتاد؟
اگر شیشه می‌شکست چون ارتفاع پائین و سرعت هم کم بود صدمه‌ای به مسافران و هواپیما وارد نمی‌شد اما هجوم هوا و صدا به کابین خلبان استرس زیادی را به وجود می‌آورد. هواپیما ۱۵۴ مسافر داشت که در میان آنها افراد مسن و کودک هم بودند که ممکن بود این فشار و استرس برایشان مشکل ایجاد کند. در هر حال زمانی که یک وضع غیرعادی به اضطراری تغییر پیدا می‌کند میزان صدمه مشخص نیست.
چرا قبول نکردید به راهتان ادامه دهید و در تهران فرود بیایید؟
اگر ارتفاع را بالاتر می‌بردم، هوای داخل هواپیما فشرده‌تر می‌شد و پنجره می‌شکست، به هیچ عنوان نمی‌شد که فشار بیشتری به آن شیشه شکسته آورد و براساس استاندارد‌ها چنین امکانی وجود ندارد.
تا به حال مشابه این حادثه برایتان رخ داده بود؟
این که یک پرنده به هواپیما برخورد کند اتفاق نادری نیست و بار‌ها برای خود من هم در پرواز‌ها اتفاق افتاده بود اما این که یک پرنده به شیشه بخورد و شیشه ترک بردارد یا بشکند برایم اتفاق نیفتاده بود. این جریان آنقدر زیاد است که براساس قوانین هوانوردی در ارتفاع زیر ۱۰ هزار پا سرعت نباید از حدی بالاتر برود چرا که احتمال برخورد پرنده به هواپیما زیاد است.
پس این امر یک پدیده جهانی است؟
بله، حتی سازمان هواپیمایی جهانی قاعده‌ای گذاشته که براساس آن همه هواپیما‌هایی که با پرندگان برخورد می‌کنند باید به سازمان هواپیمایی کشور خودشان مورد را با مشخصات گزارش کنند تا به اطلاع آنها برسد. در کشورمان نیز به همین شکل است.
با توجه به کبوتربازی در شهرها احتمال وقوع چنین حوادثی در کشورمان بالاتر نمی‌رود؟
سالها پیش در طول پرواز در مناطق اطراف فرودگاه مهرآباد چنین مواردی را می‌دیدیم اما مدتهاست که دیگر چنین چیزی وجود ندارد، شاید به خاطر برخورد سازمان هواپیمایی و پلیس است که چنین پدیده‌ای از بین رفته.
چه هواپیماهایی در برخورد پرندگان آسیب بیشتری می‌بینند؟
این یک حالت تصادفی است و بستگی به مواردی مانند سایز پرنده، نوع پرنده، طبیعت موجود و سرعت هواپیما دارد.
خدمه این پرواز چند نفر بودند؟
۱۰ خدمه پروازی در پرواز ۶۷۷ حاضر بودند و کمک خلبان پرواز هم آقای رجایی‌پور بود، پس از بروز مشکل هم خدمه پرواز کارشان را به نحو ‌احسن انجام دادند. من معتقدم که یکی از باتجربه‌ترین خدمه پروازی دنیا را در کشورمان در اختیار داریم و می‌توان ‌گفت عملکرد خدمه پروازی در برخورد با اینگونه حوادث بالاتر از سطح استاندارد است.
هواپیمای زمین‌گیر شده را خودتان برگرداندید؟
بله، بعد از فرود در بندرعباس نزدیک به ۲۹ ساعت طول کشید تا هواپیما تعمیر شد و بعد آن را برگرداندم. البته این انتظارها ناآشنا نیستند و حتی موردی بوده که در فرودگاه مسکو نزدیک به ۴۸ ساعت منتظر مانده‌ام تا هواپیما را برگردانم.
پس از فرود برای مسافران هم تسهیلاتی در نظر گرفته شده بود؟
نیازی نبود، همه آمادگی کامل داشتند، مسافران هم با آرامش پیاده شدند و بعد از ۴ ساعت با یک پرواز جایگزین به تهران برگشتند.
هواپیما در دنیا نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل عمومی به عنوان یک وسیله امن شناخته می‌شود. آیا می‌توان گفت در ایران هم اینگونه است؟
میزان امنیت صنعت هوایی ما در داخل کشور از استانداردهای منطقه‌ای و بین‌المللی کمتر نیست، نمی‌گویم که بهترین هستیم اما نسبت به بسیاری از کشورها استاندارد بالایی داریم.
تا به حال با چه هواپیماهایی پریده‌اید؟
به عنوان مهندس پرواز با بوئینگ ۷۲۷ و بوئینگ ۷۰۷، به عنوان کمک خلبان با بوئینگ ۷۲۷، بوئنگ ۷۰۷ و بوئینگ ۷۴۷ و به عنوان خلبان با هواپیماهای بوئیـــنگ ۷۳۷، ۷۲۷، ۷۰۷، فوکر ۱۰۰، ایرباس ۳۰۰، ۳۱۰ و ۳۲۰٫
برنامه پروازیتان چگونه است؟
برنامه‌های پروازی ماهیانه هستند و به فصل و پرواز بستگی دارند. نزدیک به ۱۰ پرواز در ماه دارم.
به عنوان سؤال آخر می‌شود یکی از شوک‌آورترین خاطرات سال​های خلبانی‌تان را بگویید.
خاطرات زیادی برای یک خلبان وجود دارد. اما خاطره‌ای که هیچ وقت از ذهنم بیرون نمی‌رود مربوط به چند سال پیش است که خلبان یک ایرباس ۳۱۰ بودم و به سمت رم پرواز داشتم. در ارتفاع ۳۶ هزارپایی پرواز می‌کردم از آنجا که روز بود و هوا هم صاف بود نقطه سیاهی را از دور دیدم که گمان کردم یک هواپیما است که از دور نزدیک می‌شود. در هواپیما راداری وجود دارد که از یک فاصله خاص هواپیماهای دیگر را نشان می‌دهد. اما هر چقدر که شی‌ء ناشناس نزدیکتر می‌شد چیزی در صفحه رادار مشخص نمی‌شد وقتی شی‌ء ناشناس خیلی نزدیک شد چون همه چیز غیرعادی بود هواپیما را از مسیری که در آن حرکت می‌کرد خارج کردم و چرخیدم چرا که شی‌ء ناشناس مستقیم به سمت هواپیما حرکت می‌کرد. وقتی از کنارش رد شدیم دیدم که یک بالن هواشناسی خاکستری و بزرگ است. مطمئناً اگر به آن بالون برخورد می‌کردیم هیچ کس از آن پرواز جان سالم به در نمی‌برد. این اتفاق را گزارش کردم و به مرکز کنترل ایتالیا اطلاع دادیم و مشخص شد که یک ساعت پیش این بالن هواشناسی به آسمان فرستاده شده اما به دلیل وزش باد تا آن ارتفاع بالا آمده است.

_____________________

The underlying connection was closed: Could not establish trust relationship for the SSL/TLS secure channel.
نظرات کاربران
ثبت نظر
نام شما
ایمیل شما
نظر شما
ارسال به دوستان
نام شما
ایمیل شما
ایمیل گیرنده
توضیحات
کد امنیتی
کد CAPTCHA
کدی که در زیر نمایش داده شده است را وارد نمایید
:                شبکه های اجتماعی پرشین پت را دنبال کنید 

face.jpg (205×206)   tw.jpg (204×224)pin.jpg (204×224)

جدیدترین مقالات

◄ گدایی کردن در حیوان شما
◄ عقیم سازی
◄ جوش در سگ ها
◄ ورزش دادن گربه ها
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از گربه
◄ کتامین
◄ كتاب(7)
◄ چه مواد غذایی برای سگ مفید است؟
◄ چگونگي نصب برنامه و ورود به برنامه
◄ فيبر ها
◄ انتخاب اسم برای سگ نر
◄ حالا من چی کار کنم ؟
◄ گربه های ناز نازی
◄ German Shorthaired Pointer
◄ فروش گربه پرشین کت
◄ فصل چهارم
◄ گربه و نازایی ! توهم یا واقعیت؟
◄ مهناز افشار و دلفین
◄ British Shorthairs
◄ ماهي و ماهي خور
◄ شباهت حيوانات
◄ گیره قابل توسعه گیاه ماریو پیرانا
◄ Dog Fashion
◄ دکتر هومن و جراید
◄ انگل های داخلی در سگ ها
◄ معرفی دکتر شیری
◄ iهیولا ها
◄ قارچی معده در پرندگان
◄ پرورش لارو آناباتوئیدها (ترجمه)
◄ Metynnis Fasciatus
◄ شارک دم قرمز - Red Tailed Shark
◄ اپیلاتی دهان آتشی - firemouth epiplaty
◄ اطلاعات عمومی خانواده سیکلیده ها 2
◄ دراگون – Dragon
◄ مارماهی الکتریکی - electrophorus electricus
◄ سیچلاید های افریقایی
◄ اسب دریایی - Hippocampus
◄ جلبک ها اکواریوم های اب شیرین
◄ بخاری آکواریوم - Aquarium Heater
◄ انجماد اسپرم - How To Glaciation spermatozoon
◄ رفتار درماني براي سگها
◄ پولیوما ویروس در پرندگان
◄ تغذیه ایگوانا
◄ قیمت روز خودرو
◄ سگ پیتبول
◄ شی هوا هوا
◄ Belgian Sheepdog
◄ پیشینه سالوکی (تازی)
◄ رژیم غذایی مناسب برای مقابله با سوءهاضمه در اسب (ترجمه)
◄ راهنمای کلی برای نگهداری از سگ
◄ آموزش استفاده از جعبه خاک به خرگوش
◄ ایورمکتین در سگ ها
◄ گربه نژاد هیمالین
◄ تراریوم برای خزندگان
◄ غدای بچه گربه
◄ یازده سال اسارت سگ
◄ حقوق حیوانات از ۱۴ قرن قبل در اسلام مطرح شده است
◄ سگ در ایران باستان
◄ رفتار شناسي در حيوانات
◄ مردی که سگ همسایه اش را خورد+عکس
◄ Z
◄ بیضه ها
◄ انگل ژيارديا (اين تک سلولي خطرناک)
◄ "وگانیسم"
◄ عمر حیوانات چقدر است
◄ نگهداری از رتیل اوسامبارا بابون
◄ یوزپلنگ
◄ خرگوش به عنوان حیوان خانگی
◄ درماتوفیتوز (Dermatophytosis)
◄ کم خونی فقر آهن در گربه ها
◄ انواع مسمومیت های شیمیایی و غذایی در سگ
◄ حیوانات در برف
◄ زشت‌ترین سگ دنیا»
◄ پیراهنی برای عاشقان گربه
◄ نی نی های بامزه در لباس حیوانات
◄ پرشین پت نماینده انحصاری فربیلا در ایران
◄ چرا سگ ها به دنیال دم خود میگردند
◄ | German Wirehaired Pointer
◄ Redbone Coonhound
◄ Chinook
dram film izle